loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Zónová diéta

Zónová diétaPríklad jedálneho lístka
Zónová diéta

Zónová diéta
Zónová diéta

Tri zóny na tanieri znamenajú menej problémových zón na vašom tele.

Podstata

Zónová diéta je nízkokalorická diéta vyvinutá americkým doktorom B. Searsom, podľa ktorého základom procesu chudnutia je kontrola produkcie inzulínu v tele. To sa dá ľahko ovplyvniť tým, čo máme na tanieri. Sears je presvedčený, že denne je potrebných 5 porcií jedla (3 hlavné a 2 menšie) a každé jedlo by malo obsahovať veľa proteínov a málo uhľohydrátov.

Vďaka zónovej diéte môžete počas prvých dvoch týždňov schudnúť približne 2,5 kg, neskôr asi pol kilogramu týždenne.

Návod na použitie

Zónová diéta je síce zložitá na počítanie, ale má aj svoju zjednodušenú verziu, ktorú uvádzame nižšie. Každý uhľohydrát, podľa toho, či je dobrý alebo zlý, obsahuje určité množstvo bodov. Pri každom hlavnom jedle môžu mať ženy na tanieri maximálne 15, muži 20 bodov uhľohydrátov. Ak ide o desiatu alebo olovrant, uhľohydráty by nemali presiahnuť 5 bodov.

Existuje však aj jednoduchšia metóda. Držte sa pomeru 30 - 30 - 40: to, čo je na tanieri by malo byť v pomere 30 % bielkovín, 30 % tuku a 40 % uhľohydrátov.

Tanier si rozdeľte na 3 rovnomerné časti: jedna časť by mala byť pokrytá bielkovinami (veľkosti dlane). Ďalšie dve časti taniera by mali byť plné zeleniny a ovocia.

„Vhodné" uhľohydráty sú zelenina, strukoviny, šošovica, celozrnné potraviny a väčšina ovocia. Ich množstvo by malo byť dvojnásobné v porovnaní s bielkovinami.

V prípade, že máte chuť na „nevhodné", prípadne zakázané uhľohydráty (ryža, cestoviny, papája, mango, cereálie, chlieb, mrkva alebo ovocné džúsy), pokryte len tretinu taniera.

Tuky by mali mať formu olivového oleja alebo avokáda, kvôli vysokému obsahu monosaturovaných tukov. Mliečne produkty sú povolené v prípade, ak ide o nízkotučné alebo odtučnené výrobky. Ak sa rozhodnete pre vajíčka, dajte si vaječné bielka, nie celé vajcia.

Hoci je jedlo najdôležitejšou súčasťou zónovej diéty, nezabúdajte na cvičenie. Dr. Sears odporúča chôdzu alebo džoging: týždenne absolvujte 6 hodín chôdze alebo 3 hodiny džogingu.

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




 
Ďalšie články z rubriky diéty a výživa
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.