loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Železo

ŽelezoTipy
Železo

Šípkový čaj ako zdroj železa
Šípkový čaj ako zdroj železa

Ste vyčerpaná a nedokážete sa sústrediť? Lámu sa vám vlasy a nechty? Príčinou môže byť nedostatok železa.

Železo je minerál, ktorý sa podieľa na tvorbe červených krviniek. Je súčasťou hemoglobínu, červeného farbiva, vďaka ktorému sa roznáša kyslík po celom tele. Jeho deficit spôsobuje nedostatok energie, búšenie srdca, závraty, bolesti hlavy, únavu, nesústredenosť, ale tiež bledú pokožku a lámavosť vlasov a nechtov. Dlhodobý nedostatok železa môže viesť k anémii (chudokrvnosti).

Zdroje železa

  • mäso: pečeň, vnútornosti, hovädzie mäso, losos, tuniak, tmavé kuracie mäso
  • zelenina: biela fazuľa, šošovica, červená repa (najmä šťava, ale tiež varená alebo surová), pór, cibuľa, červená kapusta, rajčiny, hrášok, tmavozelená listová zelenina
  • ovocie: sušené ovocie, marhule, čierne ríbezle, jahody, maliny, slivky, čerešne
  • zrná: celozrnné výrobky, ovsené vločky, výrobky zo sójovej múky
  • orechy: vlašské orechy, slnečnicové alebo tekvicové semienka
  • bylinky: žihľava a žihľavový čaj, šípkový čaj
Telo dokáže z mäsa absorbovať až okolo 25 % železa, zo zeleniny alebo výživových doplnkov je to o niečo menej. Najlepšie sa absorbuje, ak spolu s potravinou bohatou na železo konzumujeme aj potravinu bohatú na vitamín C. Toto zvyšuje vstrebávanie železa až trojnásobne. Naopak, vyhýbajte sa kofeínovým nápojom a mliečnym výrobkom.

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




 
Ďalšie články z rubriky sprievodca
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.