loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Hlavná stránka » Zdravie a fitness » Zdravie » Vitamíny, ktoré pomáhajú chudnúť

Vitamíny, ktoré pomáhajú chudnúť

Vitamíny, ktoré pomáhajú chudnúťVitamíny pre vašu štíhlu líniu
Vitamíny, ktoré pomáhajú chudnúť

Vitamíny na chudnutie
Vitamíny na chudnutie

Vitamíny a minerály majú zásadný význam pre zdravie, ale sú tiež prospešné pre štíhlu líniu. Niektoré pomáhajú spaľovať kalórie, ďalšie zabraňujú ukladaniu tukov a iné znižujú pocit hladu. Zoznámime vás so základnými vitamínmi a minerálmi potrebnými pre vašu štíhlu líniu.

Vitamínom C proti tukom

  • Vitamín C hrá podstatnú úlohu v syntéze noradrenalínu, látky vylučovanej nadobličkami, ktorá ovplyvňuje proces ukladania tukov. Ďalej vitamín C zaisťuje vstrebávanie železa do organizmu, čím tiež pôsobí proti únave. Výsledok: viac sa hýbete a v tele sa vám ukladá menej tuku.
  • Potraviny s vysokým obsahom vitamínu C: čierne ríbezle (200 mg/100 g), petržlen (170 mg/100 g), grapefruit (37 mg/100 g).
Vitamínom B proti zvyšovaniu hmotnosti
  • Vitamíny komplexu B obmedzujú následky stresu, a tak znižujú riziko priberania na hmotnosti spôsobené pocitmi frustrácie. Presne povedané, zabezpečujú produkciu neurotransmiterov (tryptofánu, dopamínu, serotonínu), ktoré pomáhajú udržiavať dobrú náladu.
  • Vitamíny B6 a B9 prispievajú k činnosti štítnej žľazy, ktorej dysfunkcia môže mať dopad na telesnú hmotnosť (pri vitamíne B6 neprekračujte pri konzumácii dennú hranicu 200 mg, nad ktorou je tento vitamín toxický).
  • Potraviny s obsahom vitamínu B: cesnak (vitamín B6 1,2 mg/100 g), orechy (vitamín B6 0,73 mg/100 g), lebeda (vitamín B9 0,2 mg/100 g), špenát (vitamín B9 0,19 mg/100 g).
Vápnik pre stabilizáciu telesnej hmotnosti
  • Vedci stále ešte nepoznajú mechanizmus, ktorým prispieva vápnik k chudnutiu, výsledky však hovoria samy za seba. Podľa jednej zo štúdií vám denná konzumácia 800 mg vápnika pomôže udržať momentálnu hmotnosť. Ak budete konzumovať viac ako 1 g vápnika, budete chudnúť. Je dôležité konzumovať mliečny vápnik a nie vápnik rastlinného pôvodu či z potravinových doplnkov!
  • Potraviny s najvyšším obsahom vápnika: mlieko (1 300 mg/100 g), parmezán (1 200 mg/100 g).

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




 
Ďalšie články z rubriky zdravie
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.