loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Hlavná stránka » Zdravie a fitness » Sprievodca » Vitamíny – kompletný prehľad

Vitamíny – kompletný prehľad

Vitamíny – kompletný prehľadVitamíny rozpustné v tukoch a vo vodeVitamíny B2, B3, B5 a B6Vitamíny B7, B9, B12 a C
Vitamíny – kompletný prehľad

Vitamín A v ovocí
Vitamín A v ovocí

Vitamíny – všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Pripravili sme pre vás prehľadnú tabuľku vitamínov, ktoré by váš organizmus, najmä v týchto chladných mesiacoch, určite nemal postrádať.

Vitamíny rozpustné v tukoch

  • Pozor dávajte na dávkovanie, hlavne pri vitamíne A, pri ktorom existujú prípady predávkovania so smrteľným koncom, či celoživotnými následkami.   
Vitamín A retinol
  • Vitamín/odp. denná dávka: 800μg
  •  Funkcie: podporuje zrak (najmä nočné videnie), rast kostí, zdravie pokožky, apetít, je výborný antioxidant.
  • Prejavy v prípade nedostatku: lámavé nechty a vlasy, suchá pokožka, akné, infekcie. Dlhodobý nedostatok: - šeroslepota u mladých ľudí, zastavenie rastu.    
  • Dávka: surová mrkva: 2025μg, mango: 80μg, ½ pohára vareného špenátu: 739 μg, 2 marhule: 366μg.
  • Zdroje: Aktívna forma - rybí olej, pečeň, vaječný žĺtok, pasívna forma (provitamín A) - ovocie a zelenina obsahujúca žlté, pomarančové alebo tmavozelené pigmenty, mrkva, marhule, mango, sladký zemiak, kapusta, tekvica, špenát, paprika, brokolica, rajčiny.
Vitamín D
  • Vitamín/odp. denná dávka: 5g
  •  Funkcie: vývoj kostí, zubov a chrupaviek
  • Prejavy v prípade nedostatku: krivica, mäknutie kostí.     
  • Dávka: rybí olej: 34μg, 100 g ryby: 8μg, vajce: 0,65μg, jogurt: 0,1μg
  • Zdroje: vajcový žĺtok, rybí olej, pečeň, makrela, losos, sardinka, tuniak, tuk z pečene morských rýb, slnečné žiarenie

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




 
Ďalšie články z rubriky sprievodca
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.