loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Hlavná stránka » Zdravie a fitness » Cvičenie » Triatlon – vyššia výzva

Triatlon – vyššia výzva

Triatlon – vyššia výzvaŠportový program - prvé dva týždneTriatlon - tréning
Triatlon – vyššia výzva

Triatlon – vyššia výzva
Triatlon – vyššia výzva

Športujete pravidelne? Niekoľkokrát do týždňa sadáte na bicykel? A aj beháte? Tak to už máte vlastne dve tretiny tréningu za sebou. Pridajte plávanie a ste tam.

Triatlon neznamená, že sa z vás stane superžena, ktorá pôjde rovno na súťaž Iron(wo)man do Kalifornie. Trénovať sa dá tak, aby ste čo najviac vyťažili nielen pre svoje zdravie, ale tiež pre svoju postavu.

Najkratšie triatlonové preteky pozostávajú zo 750 metrov plávania, 20 km cyklistiky a 5 kilometrov behu. Pripraviť sa na ne nie je pre športovca zložité. A je to výborná výzva na vyššie športové méty.

Výstroj, ale tiež strava

To, že potrebujete dobrý bicykel (najlepšie cestný), vhodné bežecké tenisky a kvalitné plavecké okuliare, viete.

Zamerajme sa preto na stravu. Správna životospráva je nutná, pretože telo musí mať dosť energie na záber, ktorému ho podrobíte.

  • Jedzte 4 – 6 menších jedál denne, pričom každé by malo mať 250 – 350 kalórií.
  • Stravujte sa každý deň v rovnakom čase.
  • Keď sa najete, hladina cukru v krvi sa ustáli. Závisiac od človeka sa začne opäť hýbať po dvoch až štyroch hodinách. Vtedy začnete mať chuť na niečo sladké. Ak podľahnete, chuť na sladké sa ešte zhorší. Preto je lepšie, ak si dáte poriadne jedlo. A preto je dobré, ak počas dňa jete viac menších porcií. Budete mať menej dôvodov na sladké prehrešky.
  • Raňajky sú veľmi dôležité, nezanedbávajte ich.
  • Každé telo je iné, preto si musíte nájsť to, čo vyhovuje vám.
  • Hlavné jedlo by malo obsahovať proteín (vajcia, ryba, fazuľa) a uhľohydráty (hnedá ryža, sladký zemiak alebo ražné potraviny).
  • Na tanier pridajte aj veľa zeleniny a ovocia. Avokádo má síce veľa kalórií, ale je dobrým zdrojom zdravých tukov. Preto ho z jedálnička nevynechávajte.
  • Telu musíte dodať všetko: bielkoviny, ale aj tuky a uhľohydráty. Bude správne pracovať len vtedy, keď má dostatok všetkého. Bielkoviny sa najlepšie vstrebávajú, ak ich konzumujete spoločne s uhľohydrátmi, pretože pracujú ako tandem. A podobne, niektoré vitamíny sú lepšie absorbované, ak ich prijímame s tukmi.

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




 
Ďalšie články z rubriky cvičenie
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.