loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Hlavná stránka » Zdravie a fitness » Cvičenie » Strečing – výhody preťahovania

Strečing – výhody preťahovania

Strečing – výhody preťahovaniaPár cvikov na doma
Strečing – výhody preťahovania

Strečingové cvičenia
Strečingové cvičenia

Našli sme rôzne definície strečingu: niektoré ho prezentujú ako samostatnú techniku, ktorá sa musí vykonávať hneď bezprostredne po tom, ako sa organizmus zahreje joggingom alebo aerobikom, iné ako spôsob zakončenia rôznych fyzických cvičení: gymnastiky, fitness, aerobiku... Hlavným faktom ostáva, že strečing je rada pohybov inšpirovaných jógou a baletom.

Výhody strečingu sa prejavujú v nasledujúcich oblastiach: zlepšenie svalového tonusu, predĺženie a spevnenie svalových vlákien, zvýšenie flexibility, prevencia proti vzniku spondylózy a ankylózy, predchádzanie pretrhnutiu alebo natiahnutiu svalov.

Pamätajte si však, že sa nemôžete len tak obliecť do pohodlného oblečenia a začať so strečingom. Najprv sa musíte zahriať niekoľkými cvikmi z vyššie uvedených disciplín tak, aby sa zvýšila telesná teplota  a zrýchlil krvný obeh.

Strečingové cvičenia sa vykonávajú pomalšie, v etapách trvajúcich 15 minút. Miestnosť, v ktorej budete cvičiť, musí byť dobre vyvetraná, ale zároveň tam musí byť teplo (okolo 20 stupňov). V pozadí nezaškodí nejaká pomalá a relaxačná hudba.

V každej pozícii musíte vydržať niekoľko sekúnd, aby ste dosiahli dobré pretiahnutie svalov. Pri prechode medzi jednotlivými pohybmi musíte byť úplne relaxovaná.

Pre každú jednotlivú skupinu svalov existujú špecifické strečingové cvičenia. Jedna vec však platí vždy: nutná je koordinácia pohybov s frekvenciou a intenzitou dýchania. Predpokladá sa, že strečing je úspešný vtedy, keď na konci cvičenia cítite v tej skupine svalov, na ktorú pôsobíte, príjemné napätie. Ak pocítite bolesť, ihneď prestaňte s tým, čo práve precvičujete a skúste niečo ľahšie.

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




Michal2304 október, 2016 o 10:19
Samozrejme, strečing má veľa svojich benefitov, avšak nemusí byť vhodný pre každého. Hlavne baby, ktoré máte hypermobilitu, tak pozor na prílišné naťahovanie a strečovanie.
Ak vás táto téma zaujíma, prečítajte si tento článok: http://protrening.sk/kedy-nerobit-strecingove-cviky/
 
Ďalšie články z rubriky cvičenie
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.