loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Hlavná stránka » Zdravie a fitness » Sprievodca » Servisná prehliadka tela

Servisná prehliadka tela

Servisná prehliadka telaSrdce, cholesterol a tlakSkontrolujte sa dôkladne
Servisná prehliadka tela

Servisná prehliadka tela
Servisná prehliadka tela

Nielen auto potrebuje pravidelnú servisnú prehliadku. Pravidelne by ste ju mali podstúpiť aj vy. Neznamená to však, že musíte k lekárovi.

Stačí doma skontrolovať, že na signalizačnom zariadení nesvieti žiadna červená kontrolka.

Pľúca

Sadnite si a uvoľnite sa. Keď máte pocit, že telo je úplne pokojné, spočítajte, koľkokrát sa nadýchnete počas jednej minúty.

  • menej ako 15: Gratulujeme, všetko je v poriadku. Vaše pľúca sú fit.
  • 15 – 25: Nie je to najlepší výsledok a je treba niečo robiť. Čo tak začať pravidelne behávať?
  • viac ako 25: Okamžite zmeňte svoj životný štýl. Prestaňte fajčiť, piť alkohol, zmeňte svoj jedálniček a začnite pravidelne cvičiť.
Na zvýšenie objemu pľúc

Postavte sa, vzpažte ľavú ruku a ohnite ju v lakti tak, aby smerovala dozadu. Druhú ruku dajte za chrbát zo spodnej časti chrbta. Snažte sa spojiť prsty. Ak sa vám to podarí, je to dobrý znak. Ak sa dotknete len končekmi prstov, nevadí. Pravidelným cvičením si svoju flexibilitu zlepšíte. Je tiež normálne, že jedna strana tela je o niečo viac flexibilnejšia ako druhá.

Mozog

Začnite odpočítavať od stovky po sedmičkách. Pri ktorom čísle ste zastali, pretože ste sa museli zamyslieť?
  • číslo vyššie ako 65: Mali by ste mozog precvičovať trochu viac. Denne venujte niekoľko minút sudoku, krížovkám alebo hlavolamom!
  • 65 a menej: Výborne!
Skontrolujte si reflexy

Poproste partnera, aby vám podržal pravítko nulou smerom nadol. Svoj palec a ukazovák nastavte na nulu, ale tak, aby ste sa pravítka nedotýkali. Úlohou partnera je pustiť pravítko s tým, že vám o tom povie niekoľko sekúnd predtým. Vy sa snažte pravítko chytiť.
  • Ak ste pravítko zachytili na čísle nižšom ako päť, je to výborný výsledok.
  • Do desať je to priemer, výsledok medzi desať a 29 je slabý. Pravdepodobne potrebujete viac oddychovať alebo cvičiť.
  • Ak ste ho nechytili vôbec, problémom môže byť nedostatok draslíka v strave. Výborným zdrojom je mäso, banány, avokádo, marhule a sladký melón.

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




 
Ďalšie články z rubriky sprievodca
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.