loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Hlavná stránka » Zdravie a fitness » Cvičenie » Omladnite v posilňovni

Omladnite v posilňovni

Omladnite v posilňovniCvičením ku zdraviu a kráse
Omladnite v posilňovni

Omladnite v posilňovni
Omladnite v posilňovni

Jedným z najlepších prostriedkov na udržanie si mladého vzhľadu je cvičenie, hovoria vedci z juhoafrickej univerzity.

Cvičenie podľa nich spomalí, občas dokonca zvráti starnutie.

1. Cvičte, ale nie príliš veľa!

  • Je známe, že tí, čo cvičia, sú flexibilnejší, majú menej zdravotných problémov a na tele menej fáld. Cvičenie uvoľňuje do tela malé množstvo dobrého stresového hormónu, ktorý prirodzene obnovuje organizmus: generuje enzýmy, ktoré upravujú porušenú DNA. To sa však deje len pri primeranom cvičení, prílišná namáha pôsobí presne opačne. Preto, cvičte tak, aby ste sa zapotili asi po 10 minútach, ale stále ste boli schopná rozprávať.
2. Cvičte asi 200 minút týždenne.
  • To znamená 30 minút denne alebo hodinu trikrát do týždňa. Prečo? Teloméry, koncové časti chromozómov v bielych krvinkách, sa vekom skracujú. Avšak, tí, ktorí pravidelne cvičia, ich majú tak dlhé, ako o desať rokov mladší, ale necvičiaci jedinci. Dlhšie teloméry majú za následok efektívnejšiu prácu kardiovaskulárneho systému, silnejšie svalstvo a zdravšie srdce. 200 minút však stačí, viac cvičenia môže nadmerne opotrebovávať šľachy.
3. Cvičenie znamená tenší pás.
  • Cvičenie pomáha pri boji s genetickými predispozíciami naberania hmotnosti vekom. Znižuje veľkosť tukových buniek, čo znamená tenší pás, a tým aj zdravšie srdce. Denne by ste mali spraviť asi desaťtisíc krokov, čo je približne sedem kilometrov.
4. Skúste Power Plate.
  • Po štyridsiatke sa nám výrazne znižuje tvorba rastovéhu hormónu. Dôsledok je, že sa nám stenčuje pokožka a tvoria vrásky. Vibrácie Power Plate však stimulujú tvorbu tohto hormónu a navyše, svalstvo pracuje 30 – 50-násobne viac ako pri klasickom cvičení.
5. Činkami na vrásky.
  • Práca svalov udržiava správnu hladinu krvného cukru v organizme, čo je podľa dermatológov jedným z dôležitých faktorov, ako sa na pokožke môže spomaliť proces starnutia. Keď svaly namáhate, zlepšuje sa schopnosť organizmu regulovať si hladinu krvného cukru a telo lepšie spracúva glukózu ako palivo. Menej cukru v krvi znamená, že pokožka bude viac elastická a menej náchylná na vrásky.

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




 
Ďalšie články z rubriky cvičenie
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.