loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Okinavská diéta

Okinavská diéta Okinavská diéta – výhody a nevýhody
Okinavská diéta

Japonská diéta Okinawa
Japonská diéta Okinawa

Okinavská diéta

Podľa mnohých štúdií, Okinavčania dodržiavajúci svoje pôvodné stravovacie návyky, nepriberajú s vekom a navyše, v porovnaní s ostatnými národmi, majú o 80 % nižší výskyt srdcovocievnych chorôb a o 50 % nižší výskyt rakoviny.

Princíp:


Diéta má 4 základné kategórie podľa kalorickej hustoty potravín:

  1. veľmi ľahké potraviny (čaj alebo špargľa) – obsahujú maximálne 0,8 kcal/g
  2. ľahké potraviny (ryby, hnedá ryža) – 0.8-1,5 kcal/g
  3. stredne ťažké potraviny (chudé červené mäso, chlieb) – 1,5-3 kcal/g
  4. ťažké potraviny (vyprážané jedlá, dezerty) – 3-9 kcal/g
Základom je vyvarovať sa poslednej skupine potravín – ťažkým potravinám a do svojho programu zaviesť čo najviac potravín z prvých dvoch skupín. Odporúča sa jesť len dovtedy, kým sa necítite plná na 80 %. Ak po 10-20 minútach stále pociťujete hlad, zjedzte o trochu viac. Týmto spôsobom môžete zjesť o približne 500 kalórií menej ako normálne.
Dietológovia odporúčajú túto diétu ako 8-týždňový program. Za tento čas sa naučíte novým stravovacím návykom.
Pred každým jedlom sa odporúča jesť tradičná japonská polievka Miso. Vo vašom jedálničku by mal mať pravidelné miesto sladký zemiak, ktorý obsahuje veľa antioxidantov.

Povolené:

priemyselne nespracovávané jedlo: ovocie, zelenina, celozrnné potraviny, olivový olej, avokádo, orechy, hydina, ryby, tofu, hnedá ryža, morské plody, voda, čierny, jazmínový, oolong alebo zelený čaj

Zakázané:
sladkosti, chlieb, oleje, vyprážané alebo priemyselne spracovávané jedlá, biele cestoviny, mliečne výrobky

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




 
Ďalšie články z rubriky diéty a výživa
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.