loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Montignacova diéta

Montignacova diétaMontignacova diéta - pozitíva, negatíva a typický deň
Montignacova diéta

Montignacova diéta
Montignacova diéta

Montignacova diéta – obľúbená diéta Kylie Minoque

Diéta vytvoril francúzsky dietológ Michel Montignac. Jeho cieľom bolo objaviť diétu, ktorá bude účinná na chudnutie, ale tiež napomôže pri problémoch so srdcom a prevencii proti diabetes.
Podľa neho sú potraviny rozdelené do skupín podľa glykemického indexu (GI), ktorý vyjadruje, o koľko sa zvýšila vaša hladina cukru v krvi po tom, čo ste danú potravinu zjedli. Tie potraviny, ktoré majú vysoký glykemický index (maximálnu hodnotu 100 má čistá glukóza), sú považované za zlé: sladkosti, zemiaky, ryža, biely chlieb. Avšak, cestoviny z tvrdej pšenice, dlhozrnná ryža basmati alebo celozrnné potraviny, ktoré majú vysoký obsah vlákniny, nemajú vysoký GI.

Návod na použitie:


Program má dve fázy:
1. fáza – fáza samotného úbytku hmotnosti: v tejto fáze je povolené jesť iba potraviny, ktoré majú glykemický index nižší ako 35. Vo fáze pomôže, ak budete prijímať viac bielkovín – cca 1,3 až 1,5 gramu na kilogram vašej hmotnosti, najmä tých z rýb a strukovín. Tiež je treba prijímať tie správne oleje – olivový alebo repkový. Tí, ktorí majú problémy s obličkami, by sa o tomto programe mali poradiť s lekárom. Mali by ste ho dodržiavať minimálne 2 mesiace.
2. fáza – stabilizačná: v nej diétny plán zakazuje menej, stále sa však odporúča prijímať potraviny s nízkym glykemickým indexom. V prijateľnom množstve sú však povolené červené víno alebo tmavá čokoláda.

Program zahŕňa niekoľko pravidiel, ktoré by ste mali dodržiavať:

  1. Potraviny s obsahom cukrov by sa mali jesť oddelene od potravín obsahujúcich bielkoviny (jedzte mäso so šalátom, cestoviny so šalátom, ale vyhnite sa mäsu s cestovinami).
  2. Dôležitá je tiež kvalita jedla – preferujte celozrnné potraviny pred bielymi.
  3. Tuky by ste tiež nemali miešať s uhľohydrátmi.
  4. Zakázané sú priemyselne spracovávané jedlá (napríklad tavený syr).
  5. Alkohol by ste mali piť v obmedzenom množstve, povolený je malý pohár vína alebo piva.
  6. Medzi jedlami by ste mali piť veľa vody.
  7. Je potrebné konzumovať veľa zeleniny a vlákniny.
  8. Kofeín by mal byť prijímaný v minimálnom množstve.
  9. Treba jesť aspoň tri jedlá denne plus dve malé jedlá.
  10. Ovocie je treba jesť samostatne, nie s iným druhom jedla.
  11. Nezabudnite žiť aktívne, športovať!

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




 
Ďalšie články z rubriky diéty a výživa
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.