loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Hlavná stránka » Zdravie a fitness » Cvičenie » Fit na zjazdovkách

Fit na zjazdovkách

Fit na zjazdovkáchAko cvičiť pred lyžovačkou
Fit na zjazdovkách

Fit na zjazdovkách
Fit na zjazdovkách

Ak sa začnete dávať do lyžiarskej formy už pred začatím sezóny, budete si užívať trate dlhšie. Prečo? Znižujete si riziko zranenia. Väčšina zranení sa totiž stáva preto, že telo nie je dostatočne pripravené na záťaž, ktorej ho vystavíme.

Športovú prípravu začnite mesiac pred začatím sezóny a cvičte trikrát týždenne. Zamerajte sa najmä na tieto svalové partie:

  • základné svalstvo brucha a drieku,
  • štvorhlavý stehenný sval,
  • svalstvo na zadku.
Kondičná príprava by mala obsahovať aj špeciálne cviky, vďaka ktorým si precvičíte VŠETKY svaly, ktoré budete na svahoch používať.

Rozcvička – preskoky zo strany na stranu
  • Pomaly preskakujte zo strany na stranu, pričom vonkajšia noha doskočí prvá, vnútorná až po nej.
  • Postupne preskoky zrýchľujte.
  • Cvičenie si sťažíte, ak budete preskakovať ponad tyčku alebo na BOSU lopte.
  • Opakujte tri série, 15 - 30 preskokov na každú stranu, s prestávkami medzi sériami dlhými 15 - 30 sekúnd.
Otočené kľuky
  • Ľahnite si bruchom na fitloptu a prerúčkujte sa do polohy, že ju budete mať až pod kolenami.
  • Dlane majte od seba približne v šírke ramien, prsty smerujú k sebe.
  • V tejto polohe pritiahnite kolená k hrudi a potom ich zasa vystrite.
  • Na konci cvičenia sa prerúčkujte do začiatočnej polohy.
  • Opakujte tri série po 10 - 15 opakovaní.
Drepy s pomocou steppera
  • Ľavou nohou vykročte na stepper. Potom naň priložte aj pravú nohu.
  • Zíďte ľavou nohou na zem, pravú majte stále na stepperi.
  • Ľavou nohou spravte drep a v spodnej polohe vydržte asi jednu sekundu.
  • Oboma nohami opäť vyjdite na stepper, zíďte pravou nohou a spravte drep.
  • Opakujte tri série po 10 - 15 opakovaní na každú stranu.
Výstupy s činkou
  • Vezmite činku do ľavej ruky a vykročte na stepper pravou nohou.
  • Zíďte, činku preložte do pravej ruky a na steper vykročte ľavou nohou.
  • Opakujte tri série po 10 - 15 opakovaní na každú stranu.

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




 
Ďalšie články z rubriky cvičenie
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.