loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Hlavná stránka » Zdravie a fitness » Cvičenie » Cvičenia na fitlopte

Cvičenia na fitlopte

Cvičenia na fitlopteCviky na fitlopte - na brucho, hrudník a nohy
Cvičenia na fitlopte

Cvičenia na fitlopte
Cvičenia na fitlopte

Cvičenia na fitlopte sú efektívnejšie ako cvičenia na zemi, pretože lopta je nestabilná. Napríklad, ak na fitlopte cvičíte skracovačky, aktivujete si až o 62 percent viac svalstva ako pri klasických skracovačkách na zemi.

Prostredníctvom fitlopty však nemusíte cvičiť len sed-ľah. Môžete si dobre precvičiť aj chrbát, hrudník a svalstvo na rukách. Akékoľvek cviky, ktoré sa robia na lavičke, môžete cvičiť aj na fitlopte.

Cviky na chrbticu:

Izometrický most na fitlopte

  • Kľaknite si, loptu majte pod sebou. Rúčkujte dopredu, až kým nemáte loptu pod nohami, najlepšie pri členkoch. Zotrvajte však polohe, v ktorej dokážete držať telo pevne. Na začiatku to možno bude len v prípade, že máte loptu pod kolenami. V polohe vydržte čo najdlhšie.
  • Celé telo musí byť v jednej rovine: neprehýbajte chrbát, nohy a nevystrkujte zadok.
  • Cvičenie môžete obmieňať: sťažíte ho tak, že ruky (alebo špičky nôh) si dáte bližšie k sebe.
Predklony na fitlopte
  • Postavte sa, vystrite chrbát a vzpažte ruky, v ktorých držíte fitloptu. S nádychom sa začnite hýbať do predklonu. Mierne sa pokrčte v kolenách, ale chrbát musí zostať rovný. Predklon ukončite, keď je chrbát vo rovnobežný s podložkou.
Dvíhanie rúk a nôh do kríža na fitlopte
  • Ľahnite si na loptu, tvárou k zemi tak, že loptu budete mať v oblasti brucha. Ruky predpažte, dotknite sa zeme. Nadýchnite sa a začnite naraz zdvíhať ľavú nohu a pravú ruku, až kým nie sú v rovnobežnej polohe s trupom. Vydržte niekoľko sekúnd. Potom vystriedajte končatiny.
Extenzie na fitlopte
  • Na loptu si ľahnite tvárou k zemi. Majte ju v oblasti brucha a panvy. Kolená by mali byť na podložke. Ruky prekrížte cez hrudník. Zdvihnite sa asi 5 – 10 cm a chvíľu v tejto polohe zotrvajte. Vráťte sa do pôvodnej polohy.
  • Cvik si sťažíte, ak si loptu presuniete do oblasti panvy a kolená zdvihnete zo zeme.
Dvíhanie bedier na fitlopte
  • Ľahnite si na chrbát (na podložku) a fitloptu si dajte pod lýtka a päty. Nohy by mali byť pokrčené do 90-stupňového uhla. Ruky pripažte. Pri nádychu začnite dvíhať boky do výšky tak, aby sa stehná dostali do jednej roviny s trupom. Chvíľu vydržte a vráťte sa do pôvodnej polohy.

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




 
Ďalšie články z rubriky cvičenie
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.