loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Hlavná stránka » Zdravie a fitness » Sprievodca » Čítajte etikety

Čítajte etikety

Čítajte etiketyNutričná tabuľka Definície nízkotučných výrobkov
Čítajte etikety

Čítajte etikety
Čítajte etikety

Etiketa povie viac ako si myslíte

Rozhodli ste sa spraviť si cestoviny. Vyberiete sa do supermarketu, ale na výber máte 4 druhy rajčinovej omáčky. Ktorú si vybrať? Ktorá je najlepšia, najchutnejšia, najzdravšia, má najmenej É-čok? Čítajte etiketu, dostanete odpovede.

V medziach zákona

Súčasná legislatíva Európskej únie hovorí, že nutričné označovanie potravín je dobrovoľné, pokiaľ daná potravina neobsahuje špeciálne výživové tvrdenia („s vysokým obsahom kalcia" a podobne), prípadne pokiaľ hodnota v potravine neprevyšuje dennú odporučenú dávku.

Znamená to, že výrobca síce musí zverejniť všetky ingrediencie, ktoré potravina obsahuje, ale nemusí zverejniť ich množstvo. Energetická hodnota potraviny musí byť vždy zverejnená ako prvá, po nej musia byť uvedené 3 základné nutrienty: obsah bielkovín, uhľohydrátov a tukov v potravine.

Niekedy môžu byť navyše doplnené o nasýtené tuky, vlákninu a sodík. Výrobca sa ešte môže rozhodnúť pre obsah cukru, škrobu, polyolov, mononenasýtených alebo polynenasýtených mastných kyselín, cholesterol, obsah vitamínov alebo minerálov.

Každá hodnota musí byť na etikete uvedená v špecifických jednotkách:

  • energia v kilokalóriách (kcal) a kilojouloch (kJ)
  • bielkoviny, uhľohydráty, tuk, vláknina a sodík v gramoch (g)
  • cholesterol v miligramoch (mg)
  • vitamíny a minerály musia byť uvedené percentuálne, definované ako podiel odporučenej výživovej dávky. Väčšinou ide o hodnotu na 100 g / 100 ml, ale často sa udáva aj na porciu (tiež to musí byť zreteľne uvedené)

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




 
Ďalšie články z rubriky sprievodca
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.