loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Hlavná stránka » Zdravie a fitness » Cvičenie » Chcem začať behať. Ako na to?

Chcem začať behať. Ako na to?

Chcem začať behať. Ako na to? Tréningový program pre začiatočníka - prvé 3 týždneTréningový program pre začiatočníka - týždeň 4, 5 a 6
Chcem začať behať. Ako na to?

Chcem začať behať. Ako na to?
Chcem začať behať. Ako na to?

Dali ste si na nový rok záväzok, že konečne začnete behať? Počasie sa zlepšuje, ale stále nie je najteplejšie. Práve teraz máte tie najlepšie podmienky.

Začínať sa nedá šprintom, pretože ak sa zadýchate na prvých sto metroch, ručíme vám, že to celé vzdáte po prvom týždni. Dôvod? Bolesti, ale najmä fakt, že si nebudete veriť, že sa vám niekedy vôbec podarí odbehnúť kilometer.

Začnite pomaly. Dokonca, prvý týždeň väčšinu času trénujte chôdzou, maximálne pár minútami džogingu. Viac ako na vzdialenosť sa treba zamerať na čas. Uvidíte, že ak v treťom týždni za 20 minút odbehnete dva kilometre, o mesiac neskôr to už môže byť dvojnásobok.

Čo potrebujete?

Správna obuv

  • Hoci ste len začiatočníčkou, investujte do bežeckých tenisiek. Je to najdôležitejšia súčasť bežeckej výbavy. Nemusíte do nich investovať trojciferné číslo, na trhu je dostatočné množstvo tenisiek za prijateľnú cenu. Bežecká obuv je vytvorená na iných základoch ako obuv do fitka, takže to, čo vám stačí do telocvične vám nemusí stačiť na behanie. Ak si neviete rady, spýtajte sa v obchode.
Správna podprsenka
  • Pri behu sa prsia hýbu tromi smermi: zhora nadol, zo strany na stranu a spredu dozadu. To má za následok porušenie niektorých jemných tkanív, a pri behu vás to dokonca môže bolieť. Športové podprsenky pevne držia prsia a zabraňujú ich pohybu. Na dobrej podprsenke si dajte záležať, aj keď máte malé prsia.
Správna technika
  • Panva má byť pevná, zbytočne nehopkajte. Ak ju vytláčate dopredu, môžete si navodiť bolesti krížov. Kolená ťahajte dopredu, nie nahor. Hlava má byť akýmsi pokračovaním chrbtice, to znamená, že nie je ani v predklone, ani v záklone. Ramená nechajte voľne visieť, nehrbte sa.

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




 
Ďalšie články z rubriky cvičenie
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.