loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Hlavná stránka » Zdravie a fitness » Zdravie » Blahodarné účinky plávania

Blahodarné účinky plávania

Blahodarné účinky plávaniaOpatrnosť pri plávaní
Blahodarné účinky plávania

Blahodarné účinky plávania
Blahodarné účinky plávania

Plávanie je šport, ktorý odporúčajú všetci lekári. Je vhodný pre každého, od batoliat až po osoby seniorského veku.

Na to, aby ho človek vykonával, nemusí byť žiadny atlét. Prospieva ako telu, tak aj duši. Takže ak sa chcete uvoľniť po ťažkom pracovnom dni, navštívte najbližší bazén.

Pozitívny účinok na fyzický stav

  • Kardiovaskulárny systém.  Plávanie zlepšuje krvný obeh. Pravidelné plávanie umožňuje zvyknúť si na telesnú námahu, stabilizuje krvný tlak a spomaľuje tep. Pretože telo sa naťahuje, uľahčuje návrat krvi k srdcu.
  • Dýchanie. Plávanie vám umožňuje zladiť nádych a výdych natoľko, že sa únava dostavuje omnoho neskôr ako v prípade iných športov. Preto sa odporúča astmatikom.
  • Kĺby. Plávaním sa zlepšuje ohybnosť kĺbov. Vo vode kĺby nesú len 33 % z celkovej hmotnosti tela. Je to teda šport, ktorý je možné odporučiť všetkým, ktorí majú problémy s kĺbmi. Bežne sa využíva v rehabilitačných programoch a pomáha pri zotavovaní po operáciách.
  • Svaly. Na prekonaní odporu vody nepracujú kĺby, ale svaly. Dôsledkom toho plávanie svalstvo posilňuje a robí ho odolnejším. Uvoľňuje svalovú strnulosť ramien a chrbta a umožňuje odstrániť nahromadené napätie. Zapojené sú všetky skupiny svalov – svaly horných a dolných končatín, brušné svaly a svaly, ktoré podopierajú chrbticu (plávanie sa obzvlášť odporúča osobám trpiacim bolesťami chrbta).
  • Postava. Telo sa pomaly, ale isto formuje. Ak sa plávanie praktizuje pravidelne, svaly sa spevnia bez toho, aby sa zväčšili. A pritom necítime, že by sme vynakladali nejaké zvláštne úsilie. Je to šport, ktorý sa odporúča, ak chceme spáliť nadbytočné tuky.
  • Zadržiavanie vody. Pretože voda vytvára jednoliaty tlak na celé telo, plávanie je vynikajúce pre osoby, ktoré trpia zadržiavaním vody v organizme.
Pozitívny účinok na duševný stav
  • Plávanie je taktiež antidepresívny šport. Voda navodzuje pocit pohody a uvoľnenosti (prečo by sme inak tak dlho relaxovali vo vani). Unavuje nás fyzicky a vyvoláva ospalosť na rozdiel od únavy psychickej, ktorá má presne opačný účinok.

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




ReBarbora08 január, 2016 o 20:27
Nie nie čo si, to by fakt nešlo doma máme bazén aj s krytím, niečo takéto albixon.sk/data/images/produkty/zastreseni/vyhody/03_bazen_samonosny_press_cz.jpg, vlastne tá stena čo tam je vzadu sa dá natiahnuť ponad celý bazén a tak ho viem používať už keď trošku začne vykúkať slniečko a je teplejšie a v zime zase par krat zbehnem do plavárne
annahanna02 január, 2016 o 20:44
A to ako denno denne chodíš niekam do plavárne?
ReBarbora29 december, 2015 o 20:24
Mne plávanie veľa pomohlo pri chudnutí a pri problémoch s kĺbmi, už som si zvykla nato, že každé ráno si zaplávam a to ma naštartuje na celý deň.
 
Ďalšie články z rubriky zdravie
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.