loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Hlavná stránka » Psychológia » Vzťahy » Život po rozvode

Život po rozvode

Život po rozvodeNajdôležitejšie veciAko zvládnuť najťažšie chvíle
Ako zvládnuť najťažšie chvíle

Ako zvládnuť najťažšie chvíle?
Ako zvládnuť najťažšie chvíle?

Najdôležitejšie veci

Je ešte toľko vecí a rozhodnutí, ktoré musíte urobiť. Môže to byť na vás priveľa. Neváhajte preto poprosiť o pomoc vašich blízkych. Pomôcť vám môže napríklad to, že vám skúsia pozisťovať všetky veci, o ktoré sa treba postarať, keď sa dvaja ľudia rozvedú.

  • Deti to je samozrejme najdôležitejšia záležitosť na zozname. Spolu s partnerom sa dohodnite, ako si podelíte rodičovské povinnosti. Popremýšľajte, ako deťom vysvetlíte novú situáciu, ako sa dohodnete v otázke sviatkov, narodenín, prázdnin, vzťahov so svokrovcami.
  • Dom alebo byt musíte sa dohodnúť. Kto kde bude bývať. Či jeden z vás ostane vo vašom spoločnom dome, alebo sa radšej odsťahujete obaja a nehnuteľnosť predáte.
  • Financie – staranie sa o dve domácnosti automaticky znamená menej peňazí pre vás oboch. Dohodnite si otázku alimentov, rozdelenia úspor či pôžičiek.
  • Vzťahy s rodinou a priateľmi dohodnite sa, kto z vás to povie vašim blízkym. Dôležité je tiež dohodnúť sa, čo by mali a čo by nemuseli vedieť. Snažte sa udržiavať korektné vzťahy so svokrovcami – pre dobro detí, sú to predsa stále ich starí rodičia.

Emocionálna hojdačka

Väčšina ľudí je po rozvode na emocionálnej hojdačke. Sú dni, keď pociťujete úľavu, že to už máte za sebou, najmä ak rozvodu predchádzalo obdobie plné konfliktov. No sú aj také dni, kedy ste smutná a zmätená.

Pochopenie, čo vo vašom manželstve nefungovalo, je dôležitým krokom smerom k duševnému uzdraveniu. Mnoho ľudí si stále kladie otázky: Čo som urobil zle? Kto je zodpovedný za rozpad mojej rodiny? Takéto trápenie však len prehlbuje vaše utrpenie a pocit porážky.

Konštruktívnejšie by bolo zamyslieť sa nad tým, čo vo vašom vzťahu chýbalo, aké vaše alebo partnerove potreby neboli naplnené. Je to lepšie ako vzájomne obviňovanie alebo obviňovanie tretích strán. Aj keď možno budú závery týchto úvah nepríjemné, čím lepšie pochopíte príčiny rozpadu, tým ľahšie sa vyrovnáte s minulosťou a začnete novú etapu v živote.

Ako zvládnuť najťažšie chvíle

Počas prvých týždňov a mesiacov sa postarajte hlavne o seba. Koniec zväzku podkopáva sebadôveru a sebaúctu. Tu je niekoľko spôsobov, ako zvládnuť najťažšie chvíle po rozvode.
  • Nevyhýbajte sa rozhovorom je to najlepší spôsob, aby ste sa neocitli v izolácii. Neskrývajte, že vám nie je dobre. Spoľahlivý kamarát, niekto blízky z rodiny, či priateľská susedka vám môžu byť v tomto ťažkom období veľkou oporou.
  • Máte právo byť smutná – je normálne, že keď sa končí vzťah, príde aj fáza šoku. Návrat do normálu bude nejaký čas trvať. Kým sa tak stane, prídu dni dobré i dni zlé, keď sa zdá, že všetko stratilo význam. Aj to je len dočasné.
  • Zbavte sa hnevu. V mnohých ľuďoch sa po rozvode hromadí hnev, na seba alebo partnera. Ak sa sústredíte len na negatívne emócie, nebudete schopná odtrhnúť sa od minulosti a proces regenerácie sa spomalí.
  • Nájdite si čas na oddych. Na čokoľvek, čo vás baví, čo robíte rada: čítanie, prechádzka, voňavý kúpeľ, džoging, či práca v záhrade. Snažte sa tráviť čo najviac času v dobrej spoločnosti, smiech je skvelou terapiou, lepšou než akýkoľvek liek.
  • Vytýčte si malé ciele keď sa cítite výnimočne zle, môže sa vám zdať, že stojíte na mieste, nikam nesmerujete. Menej náročné úlohy, ktoré môžete postupne, krok za krokom, zrealizovať, vám dajú pocit, že váš život nestagnuje. Na začiatok to môžu byť jednoduché domáce práce, potom večerné posedenie s kamarátmi, či rozbehnutie nového projektu v práci.
  • Dbajte o svoje zdravie. Pravidelné cvičenie a zdravá strava vám pomôžu udržať sa v dobrej kondícii. Neodporúčame napchávať sa sladkosťami a zlepšovať si náladu čokoládou. Ak začnete priberať, bude vás to ubíjať ešte viac.
  • Plánujte – urobte si zoznam vecí, ktoré chcete urobiť hneď, ako sa vám podarí vrátiť do normálu. Keď budete mať zlý deň, vytiahnite si svoj zoznam. To vám pripomenie, že ešte stále máte pred sebou budúcnosť.
  • Pomoc špecialistu. Ak čas plynie a vy stále nevidíte žiadne zlepšenie, pouvažujte nad konzultáciou u psychológa. Nemusíte hneď podstúpiť úplnú terapiu, niekedy môže k zlepšeniu vášho sebavedomia prispieť len zopár sedení.
  • Podporné skupiny. Nikto vás nepochopí lepšie ako osoba, ktorá zažila to isté, čo vy. Na internete si nájdite fóra pre ľudí po rozvode, alebo ak si to môžete dovoliť, zúčastnite sa na psychologických seminároch organizovaných terapeutmi.

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




 
Ďalšie články z rubriky vzťahy
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.