loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Hlavná stránka » Psychológia » Práca » Vzťahy s médiami

Vzťahy s médiami

Vzťahy s médiami
Vzťahy s médiami

Vzťahy s médiami
Vzťahy s médiami

Prakticky celý dnešný svet je informovaný prostredníctvom hromadných informačných prostriedkov. Tiež o rôznych spoločnostiach sa ľudia najčastejšie dozvedajú z informačných prostriedkov. Dozvedajú sa o ich úspechoch, krízových okamihoch aj o problémoch. Niektorí sa, naopak, jednoducho nedozvedajú nič, pretože informačné prostriedky nesledujú. Avšak tým sa teraz venovať nechceme.

Jeden z najväčších mýtov o tomto druhu komunikačného vzťahu sa týka vychvaľovania tlače. Nikto nemôže poprieť dôležitosť tlačových informačných prostriedkov a skutočnosť, že správa „vyzerá“ lepšie v tlačenej podobe, než v televízii a v rádiu. Napriek tomu je potrebné pozerať na médiá ako na jeden celok: tlač, televízia, rozhlas a, samozrejme, internet. Všetky majú svoje silné a slabé stránky, čo je prirodzené, a všetky sa musia prispôsobiť druhu kampane a forme oznámenej správy.

Ďalej je nutné pochopiť, že nie všetky tlačové správy a informácie odovzdávané informačným prostriedkom budú skutočne prevzaté a zverejnené. Ani všetky pozvánky nebudú vždy prijaté. Svet novinárov je veľký, niekedy majú veľa informácií v jeden deň a  je teda zrejmé, že len niektoré z nich budú prioritné.

Čo je skutočne dôležité, je budovanie pevnej väzby s médiami. S každým novinárom by sa malo zaobchádzať vhodným spôsobom, je nutné, aby sa mu venovala dostatočná pozornosť a podpora. Nesmie byť znervózňovaný telefonátmi ani otázkami typu: „Poslali sme vám správu, prečo nebola prijatá?“

Vzťahy s médiami sú jedným z najdôležitejších vzťahov, ktoré musí firma rozvíjať. Treba sa o ne starať, aby boli dosiahnuté dobré výsledky alebo aby dokonca, naopak, nespôsobovali škody. To neznamená, že všetky ostatné vzťahy (so spoločnosťou, obchodnými partnermi, dodávateľmi, zákazníkmi atď.) by mali byť odsunuté do pozadia, ale vzťahu s tlačou je nutné venovať maximálnu pozornosť.

Na internete je mnoho stránok, ktoré ponúkajú najrôznejšie rady týkajúce sa toho, ako a čo urobiť, aby ste mali s médiami čo najlepší vzťah. Ale nesmiete zabudnúť, že každý novinár je tiež len človek a že má teda svoje jedinečné vlastnosti. Preto sa „podanie“ jedného novinára môže dosť značne líšiť od „podania“ druhého novinára. S niektorými si časom začnete budovať priateľský vzťah, s inými zostane váš vzťah na úplne neosobnej úrovni. Najdôležitejšie je to, čo sa odráža v médiách ako v inštitúciách a vy sa musíte snažiť, by tento odraz bol pre vašu firmu čo najprospešnejší.

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




 
Ďalšie články z rubriky práca
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.