loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Hlavná stránka » Psychológia » Život » Bojujeme proti únave

Bojujeme proti únave

Bojujeme proti únaveZmeny v práci, v byte a v strave
Bojujeme proti únave

Bojujeme proti únave
Bojujeme proti únave

V boji proti každodennej únave sme pre vás pripravili odskúšané tipy. Niektoré z nich si možno vyžadujú istú dávku trpezlivosti a pravidelnosti, iné fungujú takmer okamžite. Tak či onak na sebe po čase istotne začnete pozorovať výrazné zmeny aj vy:

15 minút relaxu – najmä v práci sa únava prejavuje ospalosťou. Akonáhle sa vám začne zívať a pristihnete sa pritom, ako sa vám hlava spúšťa stále nižšie, doprajte si štvrťhodinku relaxu. Odporúča sa 15 minút oddychu po každých dvoch hodinách sústredenej práce.

Zmena – prácu, ktorá si vyžaduje plné sústredenie a uvažovanie, je dobré po istom čase vystriedať psychicky menej náročnou prácou.

Krátky spánok – ak vám to vaša práca, či momentálna situácia dovoľuje, doprajte svojmu organizmu krátky spánok. Ten by však nemal trvať viac ako 30-60 minút, pretože po prekročení svojej vlastnej hranice sa iba zbytočne rozospíte.

Káva vs. čaj – milovníci kávy alebo čaju, už istotne dávno vedia, že aj ich obľúbený nápoj má povzbudzujúce účinky. Tu však pozor na zvyk, aby vám namiesto jednej šálky kávy denne nestála na stole celá termoska, povzbudivý efekt potom už bude totiž zbytočné očakávať.  

Pravidelný pitný režim – nie je len frázou. Aj keď možno nepracujete fyzicky, aj tak potrebuje vaše telo dostatočný prísun tekutín. Dupľom, ak popíjate kávu, ktorá má sklony vaše telo dehydrovať. Preto 2-3 litre tekutín denne sú nutnosťou!

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




 
Ďalšie články z rubriky Život
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.