loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Hlavná stránka » Psychológia » Sprievodca » Ako si môžeme udobriť nespokojného zákazníka

Ako si môžeme udobriť nespokojného zákazníka

Ako si môžeme udobriť nespokojného zákazníkaNenechajte sa vyprovokovať!
Ako si môžeme udobriť nespokojného zákazníka

Ako si môžeme udobriť nespokojného zákazníka
Ako si môžeme udobriť nespokojného zákazníka

Hoci by sme si všetci želali, aby boli naši zákazníci s poskytovanými službami vždy len spokojní, niekedy sa predsa len stane, že nás niektorý z nich vyhľadá a je veľmi rozčúlený. Dôvody sú rôzne: začínajúc tým, že sme sa dopustili chyby, až po zákazníkovo presvedčenie, že sa k nemu nesprávame tak, ako by sme sa podľa jeho predstáv správať mali.

Keď s nami začne niekto jednať prudko, v prvej chvíli máme chuť odpovedať rovnako. To však nie je vhodné riešenie, už z toho dôvodu, že prídeme o zákazníka.

V nasledujúcom texte ponúkame 6 trikov, ako pristupovať k rozhnevanému zákazníkovi:

1. „Povedzte mi prosím, čo sa stalo.“

  • Aj keď je táto veta jednoduchá, často má priam čarovnú moc. Predovšetkým preto, že keď bude zákazník postupne uvádzať fakty, bude nútený premýšľať, a nie len obviňovať. Tak bude môcť rozhovor smerovať k riešeniu problému. Zákazník pozná, že nás jeho názor skutočne zaujíma. A pri troche šťastia je možné, že kým ho necháme hovoriť, podarí sa nám nájsť riešenie problémovej situácie.
2. „Poďme sa stretnúť a porozprávať sa o tom.“
  • Ak sa nám nepodarí vyriešiť situáciu cez telefón, potom – pokiaľ je to možné – by ďalším krokom mala byť schôdzka. Keď s niekým hovoríme tvárou v tvár, rozhovor býva omnoho kľudnejší a máme väčšiu šancu usmerňovať diskusiu tak, aby dospela k pozitívnemu záveru.
3. „Pozrieme sa, čo môžeme urobiť, aby sme to vyriešili.“
  • To je ďalší spôsob, ako sa dozvedieť viac o tom, čo sa podľa zákazníka stalo, a nájsť riešenie uspokojivé pre firmu i pre neho. Takto zákazníka prinútime, aby prekonal štádium obviňovania, a my môžeme zistiť, čo nebolo v poriadku, a urobiť opatrenia k náprave.

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




 
Ďalšie články z rubriky sprievodca
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.