loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Hlavná stránka » Psychológia » Práca » Ako riešiť konflikty na pracovisku

Ako riešiť konflikty na pracovisku

Ako riešiť konflikty na pracoviskuVyriešte konflikt čo najskôr
Ako riešiť konflikty na pracovisku

Ako riešiť konflikty na pracovisku
Ako riešiť konflikty na pracovisku

Konfliktné situácie na pracovisku sú svojim spôsobom nutné. Bez ohľadu na to, koľko máme k dispozícii formálnych postupov či popisov pracovných povinností jednotlivých zamestnancov, nie vždy je spôsob plnenia pracovných povinností jednoznačný, naviac vznikajú aj nové problémy, ktoré je potrebné riešiť.

Ku konfliktom dochádza z rôznych dôvodov: niektorí zamestnanci sú nespokojní preto, lebo im pripadá, že sa k nim nesprávame korektne, že pracujú viac, bez toho, aby za ich úsilie dostali patričné uznanie, považujú svojich spolupracovníkov za nekompetentných alebo majú pocit, že sa im nedostáva pozornosť, ktorú si podľa vlastného názoru zaslúžia.

Všetky tieto frustrácie sa nakoniec navonok prejavia tým, že jeden zamestnanec prestane spolupracovať s iným zamestnancom – neodpovie mu na pozdrav, pri odchode z kancelárie buchne dverami, nečíta e-maily od dotyčného kolegu, atď. A to je začiatok situácie, ktorá môže každú chvíľu prepuknúť do otvoreného konfliktu.

Čo môžeme robiť, ak sa ocitneme v takejto konfliktnej situácii?

  • Predovšetkým sa zmierme so skutočnosťou, že musíme pracovať aj s ľuďmi, ktorí nepatria práve k našim obľúbencom, pokiaľ ide o osobnosť alebo charakter. Skúste sa správať profesionálne a nereagovať tak, ako by ste reagovali, keby vás urážal priateľ.
  • Môžete síce ignorovať všetky signály, ktoré k vám dotyčná osoba vyslala, netrpezlivo čakať na koniec pracovného týždňa, aby ste unikli napätej atmosfére a dúfať, že budúci týždeň príde dotyčný do práce s vľúdnejším postojom. To však nie je najlepšie riešenie. Ak je urazený jedinec pomstychtivý, môže vám škodiť mnohými spôsobmi – môže o vás v kancelárii šíriť výmysly alebo sa môže na vaše správanie oficiálne sťažovať. To by sa mohlo stať závažnou prekážkou vo vašej kariére, a predovšetkým vás to bude stáť veľa času a energie, ktorú budete musieť vynaložiť na to, aby ste vyvrátili výmysly alebo aby ste sa ospravedlnili pred spolupracovníkmi a nadriadenými.

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




evicka315 marec, 2012 o 20:10
lipovy kvet je velmi dobry proti prechladnutiu,ja si ho objednavam tu http://www.predajbylin.sk/lipa_kvet/index.html
 
Ďalšie články z rubriky práca
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.