loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Hlavná stránka » Psychológia » Sprievodca » 10 trikov proti spánku za volantom

10 trikov proti spánku za volantom

10 trikov proti spánku za volantomAko nezaspať za volantom
10 trikov proti spánku za volantom

10 trikov proti spánku za volantom
10 trikov proti spánku za volantom

Poradíme vám 10 účinných trikov, aby ste nezaspali pri riadení auta.

1. Vyhýbajte sa určitým potravinám!

  • Určité druhy jedla obsahujú melatonín, čo je hormón zapojený do spánkového procesu, a tryptofán - aminokyselinu, ktorá podporuje ospalosť. Vyskytujú sa v potravinách bohatých na škrob (cestoviny, ryža, zemiaky, chlieb). Spánok podporujú aj rýchle cukry (med, cukríky, sladkosti). Zvýšená hladina cukru v organizme vyvoláva produkciu hormónu serotonínu, ktorý má sedatívne účinky.
  • Rada: pred cestou si vyberajte stráviteľnejšie potraviny bohaté na vitamíny a vyhýbajte sa alkoholu. Odporúčame dať si po obede kávu.
2. Pozor na hudbu!
  • Počúvanie rádia alebo pomalej hudby unavuje mozog. Čím viac ste unavené, tým vaša vnímavosť klesá, a zvuky sa tak stávajú monotónnejšie, čím sa zvyšuje riziko, že zaspíte.
  • Rada: pustite si radšej rytmickú hudbu alebo rádiový program, ktorý vás bude naozaj zaujímať.
3. Skontrolujte si lieky!
  • Určité lieky podporujú spánok. Je to prípad psychotropných a benzodiazepánových látok, ale aj liekov proti bolesti.
  • Rada: poraďte sa so svojím lekárom pred tým, než sa vydáte na cestu.
4. Nadľahčite nohu!
  • Rýchlosť zvyšuje množstvo informácií, ktoré musí mozog spracovať, takže sa rýchlejšie unaví a jeho výkonnosť klesá. Množstvo podnetov, ktoré prichádzajú do mozgu v takom rýchlom slede, mozog už takmer nedokáže rozlíšiť jeden od druhého. Mozog ich vyhodnocuje ako jeden lineárny podnet, ktorý vyvoláva proces spánku.
  • Rada: buďte ostražité hlavne na diaľnici, ktorej monotónnosť podporuje ospalosť. Spomaľte a snažte sa nefixovat pohľadom na os diaľnice. Ak začínate driemať a cítite ťažká viečka, urobte si prestávku!
5. Nejazdite v určitých hodinách
  • Pozor počas rizikových hodín: medzi druhou a piatou hodinou ráno a jednou až štvrtou popoludní, kedy je organizmus nastavený na odpočinok. Áno, sme geneticky naprogramovaní na siestu a spánok.
  • Rada: neriaďte v čase, keď zvyčajne spíte!
6. Vyhýbajte sa neefektívnym opatrením!
  • Riadenie s otvoreným oknom, spev, hlasná hudba... Tieto opatrenia vyzerajú účinne, ale preberú organizmus iba na chvíľu. Akonáhle pominie prvý okamih zmeny, únava a ospalosť sa vráti.
  • Rada: zastavte pri prvých príznakoch ospalosti.

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




 
Ďalšie články z rubriky sprievodca
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.