loading
Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u

Hlavná stránka » Krása » Pokožka » Pokožka starne aj vďaka tomu, čo jete

Pokožka starne aj vďaka tomu, čo jete

Pokožka starne aj vďaka tomu, čo jeteStravovací plán
Pokožka starne aj vďaka tomu, čo jete

Pokožka starne aj vďaka tomu, čo jete
Pokožka starne aj vďaka tomu, čo jete

Správne stravovanie sa neodráža len na zdraví, ale aj v tom, ako starne pokožka. Na tele, ale najmä na tvári, či už vo forme vrások, škvŕn alebo zväčšených pórov.

Pokožka sa rozjasní a čiastočne zregeneruje aj vďaka správnym potravinám.

Čo koža potrebuje?

1. Zložky, ktoré podporujú jej tvorbu

  • Magnézium: pomáha tvoriť kolagén, nachádza sa v špenáte, mandliach alebo avokáde.
  • Meď: podporuje tvorbu kolagénu, nachádza sa v cereáliách, tofu, čerešniach a morských plodoch.
  • Glycerín: aminokyselina, ktorá podporuje tvorbu kolagénu a nachádza sa v hovädzom, bravčovom alebo jahňacom mäse, hydine, kapuste a syre cottage cheese.
  • Zinok: podporuje tvorbu elastických zložiek, nachádza sa v červenom mäse, fazuli, šošovici a vajciach.
2. Zložky, ktoré jej dodajú potrebné oleje
  • Presnejšie – mastné kyseliny. Zjemňujú pokožku a dodávajú tuky, ktoré potrebuje na tvorbu ochrannej vrstvy.
  • Kyselina alfa-linolenová: mastná kyselina, ktorá zamedzuje vysušovaniu, nachádza sa v tofu, sójových bôboch, olivovom oleji a ľanových semienkach.
  • Omega-3: nachádza sa v lososovi, sardinkách, sardelách, vlašských orechoch alebo mandliach.
3. Pravidelnú stravu
  • Ak máte vo zvyku vyhladovať sa a až potom sa najesť, pokožke nepomáhate. Hladina krvného cukru extrémne kolíše a ničí kolagénové vlákna. Experti na zdravie preto odporúčajú jesť trochu bielkovín alebo zdravých tukov približne každé tri hodiny.
4. Ochranu pred slnkom
  • Slnko vám nielenže spôsobuje vrásky, ale UV žiarenie v pokožke tvorí voľné radikály. Tie napádajú zdravé bunky a ničia bielkoviny ako kolagén a elastín. Preto je dobré, ak strava obsahuje potraviny bohaté na antioxidanty: rajčiny, pomaranče, vajcia, zelený čaj, čokoládu, ale aj trochu červeného vína.
5. Čo najmenej niektorých potravín
  • Cukor: glukóza nachádzajúca sa v cukre požiera keratín, takže pozor na rafinovaný cukor, glukózové sladidlá a glukózový sirup. Cukor často stojí za problémami s akné.
  • „Biele“ uhľohydráty: majú podobný účinok ako cukor. Sú to potraviny vyrobené z bielej múky: cestoviny, koláče, sladké pečivo alebo biely chlieb.
  • Soľ: nielenže podporuje zápaly, ale spôsobuje aj opuchy viečok a akné.
  • Nasýtené tuky: urýchľujú starnutie, preto pozor na mastné mäso, maslo, ale aj plnotučné mlieko a mliečne výrobky.

Poslať priateľke Pridať k obľúbeným Zdieľať na Twitter Zdieľať na facebook-u




majuska198507 november, 2013 o 14:16
Zapojte sa do krátkej anketky starostlivosti o pleť:

https://docs.google.com/forms/d/1MccbLlnQT4dTU9YydJplcOQpjMu1bHCRZhBFPjTSkH4/viewform
 
Ďalšie články z rubriky pokožka
 
 

Copyright 2017. Kankan.sk: Krása, Móda, Zdravie, Tehotenstvo, Deti, Fórum ženy.... All rights reserved.